אפל ממשיכה לחפש דרכים להעצים את יכולות ה-Vision Pro שלה, הפלטפורמה החדשה שלה למציאות מדומה ורבודה (XR). על פי דיווחים, החברה מתכננת להוסיף תמיכה בבקרי PlayStation VR2, מהלך שעשוי לשפר את חוויית הגיימינג והשליטה במכשיר, ולהרחיב את אפשרויות השימוש בו מעבר למה שהוצע עד כה.
מה המשמעות של השילוב הזה?
בקרי ה-PlayStation VR2 נחשבים לאחד המתקדמים ביותר בשוק, בזכות רגישותם הגבוהה, החיישנים המדויקים, ותכונות כמו מעקב אחר תנועה ותגובות מישושיות מתקדמות. התמיכה בהם עשויה להפוך את ה-Vision Pro לכלי רב-עוצמה, לא רק לגיימרים אלא גם ליוצרים ואנשי מקצוע המשתמשים באפליקציות כבדות כמו Final Cut Pro ו-Adobe Photoshop.
כיום, ה-Vision Pro תומך בבקרי Bluetooth סטנדרטיים, אך אלו מוגבלים בהשוואה לבקרי VR מתקדמים. שילוב בקרי ה-PSVR2 יעניק למשתמשים שליטה מדויקת יותר ונוחות רבה יותר, במיוחד עבור משחקים ואפליקציות המצריכים אינטראקציה מורכבת.
תמיכה רחבה יותר למפתחים
אפל גם מתכננת לעודד מפתחים לשלב את הבקרים באפליקציות שלהם. כך, אפליקציות צד שלישי יוכלו לנצל את הטכנולוגיה המתקדמת של הבקרים, ולהציע חוויות משתמש משופרות. המהלך הזה יכול להגדיל את מספר האפליקציות האיכותיות הנתמכות על גבי ה-Vision Pro.
מעבר לגיימינג
לצד שימושים בגיימינג, התמיכה בבקרים עשויה לשמש למטרות אחרות כמו ניווט בממשק מערכת ההפעלה visionOS וביצוע משימות יצירתיות. עבור משתמשים מקצועיים, השליטה המדויקת שהבקרים מציעים יכולה להפוך את העבודה לאינטואיטיבית ומהירה יותר.
מתי נראה את זה קורה?
על אף התקדמות הפרויקט, אפל עדיין לא הכריזה על מועד השקה רשמי לתמיכה בבקרים. הדיווחים מצביעים על כך שהחברה עדיין פועלת להשלים את הפיתוח ולתאם את ההשקה עם סוני. יש גם סבירות שהבקרים יימכרו כאביזרים נפרדים דרך החנויות של אפל, מה שיקל על המשתמשים להשיג אותם.
מה זה אומר לעתיד ה-Vision Pro?
שיתוף הפעולה בין אפל לסוני מדגיש את מחויבותן לשפר את חוויית המציאות המדומה והרבודה. עבור אפל, מדובר במהלך אסטרטגי שיכול להגדיל את האטרקטיביות של ה-Vision Pro בקרב משתמשים חדשים וקיימים. עבור סוני, המהלך מחזק את מעמדה בתחום הבקרים המתקדמים ומרחיב את השימוש במוצריה מעבר לקונסולות שלה.