ימים ספורים לאחר ההשקה הרשמית של MindsEye, המפתחת Build A Rocket Boy מוציאה טלאי חירום ראשון מתוך סדרת עדכונים מתוכננים שמטרתם להציל את מה שנראה כרגע כמו אסון מהדהד. השקת המשחק לוותה בתקלות חמורות, ירידה דרסטית במספר השחקנים וביקורות שליליות ממתקני ביקורת ומעריצים כאחד.
בטלאי הראשון שיצא ל-PC, PS5 ועתיד להגיע גם ל-Xbox Series X/S, הושם דגש על שיפור ביצועים גרפיים, תיקון תקלות בזיכרון, איזון משחקים מיניים כמו CPR ומצב Dungeon, והוספת אזהרות חדשות לבעיות תאימות במחשבים אישיים.
"אנחנו שבורי לב – אבל נחושים לתקן"
בהצהרה שפורסמה בשרת הדיסקורד של החברה, נכתב:
"הפאצ׳ הראשון שוחרר בלוח זמנים מואץ, במסגרת מחויבותנו לשפר את חווית השחקן ולהגיב במהירות לפידבק שקיבלנו. זהו צעד ראשון בסדרת תיקונים כוללת."
בין התיקונים ניתן למצוא:
- שיפורי ביצועים ל-CPU ו-GPU בכל הפלטפורמות
- תיקון נזילות זיכרון שהובילו לקריסות מרובות
- הורדת קושי במיני-משחק CPR
- אפשרות לכיבוי עומק שדה (Depth of Field)
- שיפורי שליטה במשחקי MineHunter ו-Run Dungeon
מציאות עגומה: שחקנים נוטשים, ביקורות שליליות
למרות הציפיות, הנתונים מראים ירידה חדה בפעילות:
- שיא השחקנים ביום ההשקה ב-Steam עמד על 3,302
- אך בתוך 48 שעות ירד המספר ל-786, וכעת עומד על כ-435 בלבד
- ציון ביקורות המשתמשים: "מעורב"
- שחקנים מדווחים על החזרות תשלום גם מ-Sony, תופעה חריגה במיוחד
כדי להחמיר את המצב, החברה אף ביטלה סטרימים ממומנים של אינפלואנסרים לאחר שהמשחק ספג ביקורת ציבורית קשה.
מ-Leslie Benzies ללב הביקורת
הציפיות מ-MindsEye היו גבוהות במיוחד לאור העובדה שהמייסד הוא Leslie Benzies, לשעבר המפיק הראשי של סדרת GTA ב-Rockstar. הוא הבטיח עולם פתוח חדשני שיתחרה בענקים – אך בפועל, נראה כי המשחק סבל מהפצה מוקדמת, חוסר בדיקות איכות, ותכנון לקוי.
מה עוד בתכנון?
עד סוף חודש יוני, הובטח שיגיעו:
- שיפורי יציבות כללית
- תיקוני אנימציה
- שדרוג התנהגות AI
- איזון מחודש למצב "Hard"
- מידע נוסף ועדכונים תקופתיים
האם זה יספיק? תלוי בקצב התגובה של החברה ובעד כמה הקהילה מוכנה להעניק צ'אנס נוסף למשחק.
MindsEye היה אמור להיות בשורת משחקי העולם הפתוח של 2025, אבל הפך במהירות לאזהרה מהדהדת בתעשייה. למרות הטלאים, קשה לדעת אם אפשר באמת להציל את השם הטוב של המשחק. Build A Rocket Boy נלחמת על עתידה, ולא רק על עתידו של משחק אחד.