מחזה מטעה: איך סרטון AI פשוט חושף עד כמה קל להטעות

יוצר הסרטים Travis Bible הפיץ סרטון קטן שנוצר באמצעות הכלי החדש Veo 3 של גוגל, בהשראת כוונה חשובה – להקפיץ את המשמר על ההשפעה ההרסנית של הדיפ־פייקים. הסרטון מדגים איך קל לאדם ממוצע – אפילו ההורים שלנו – ליפול קורבן להונאות ויזואליות בימינו.

על ידי אלכס רבינוב - בעלים

Veo 3 הוא כלי חדש מבית גוגל ליצירת וידאו מבוסס טקסט, המסוגל ליצור תחליפים ריאליים ביותר של דמויות בדיוניות ומציאותיות בתנאים אמיתיים. ניתן להזמין סצנות מוכתבות כמו מהומות, שיחות פוליטיות בדויות ואפילו קטעים מזויפים בעלי אופי חזק כמו דיפ־פייקים מביימים. המגבלות? סרטונים קצרים, עד שמונה שניות – אבל מפתיעים באיכותם.

למה זה כל כך מדאיג?

  • הונאות רגשיות: כבר נרשמו דיווחים על תחבולות עם דיפ־פייקים של סלבריטאים (כגון "Owen Wilson") שהטילו קורבנות רבות בפיתוי כלכלי .
  • פרופגנדה וזהויות מזויפות: סרטונים כמו וידאו פוליטי המזויף של וולודי מיר זלנסקי מציגים סיכון ממשי להפצת דיסאינפורמציה .
  • ירידה באמון הציבור: ככל שההפקה הפוטו-ריאליסטית משתפרת, כך קשה יותר להבחין בין תיעוד אמיתי לזיוף – מה שעלול לחבל באמון בתקשורת ובדמוקרטיה.

מה אפשר לעשות:

פתרוןפרטים
חינוך וערנותללמד משתמשים לחפש דגלים אדומים: תנועות לא טבעיות, חוסר עקביות בקול או בצליל
כלי זיהוי אוטומטייםפיתוח אנשי AI לשילוב מטא־נתונים, חתימות דיגיטליות ו-watermarks שקופים להסתרה
רגולציה מחמירההצעות לחקיקה על תוכן מזויף, סימון ברור של תוכן AI, בקרת יצירות והגבלות על שימושים זדוניים

הפניה אישית חשובה

הצד היפה בתמונה הוא שהכלי Veo 3 והסרטון של Travis Bible לא נועדו להרשים – אלא להזכיר שכל אחד יכול, בלי כוונה רעה, לטעות. כשהאחראים ל־AI רוצים שנראה צורך וביטחון, הם מצד אחד יכולים לשלב אבחנה טכנית, ומצד שני – זה תלוי בחברה שמשתמשת, שתלך לבוסס על ביקורת ולגלות ערנות אישית.

עוד דיפ־פייקים ממשתמשים – לאנשים שמוטעים – כבר הפכו לבסיס למינויי זיוף, פניות מזויפות, קמפיינים של שליטה רגשית… העתיד לא נראה ברור, אבל יש לנו עדכון: עכשיו זה הזמן לפתח ביקורת, תשומת לב וחינוך שיכינו את כולנו למה שיבוא אחר כך.

שתפו את הכתבה הזאת
בעלים
מייסד ובעלים של מגזין GeekIt.

מצאתם בעיה בכתבה? פנו אלינו במייל: [email protected]

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עקבו אחרינו

מחזה מטעה: איך סרטון AI פשוט חושף עד כמה קל להטעות

יוצר הסרטים Travis Bible הפיץ סרטון קטן שנוצר באמצעות הכלי החדש Veo 3 של גוגל, בהשראת כוונה חשובה – להקפיץ את המשמר על ההשפעה ההרסנית של הדיפ־פייקים. הסרטון מדגים איך קל לאדם ממוצע – אפילו ההורים שלנו – ליפול קורבן להונאות ויזואליות בימינו.

על ידי אלכס רבינוב - בעלים

Veo 3 הוא כלי חדש מבית גוגל ליצירת וידאו מבוסס טקסט, המסוגל ליצור תחליפים ריאליים ביותר של דמויות בדיוניות ומציאותיות בתנאים אמיתיים. ניתן להזמין סצנות מוכתבות כמו מהומות, שיחות פוליטיות בדויות ואפילו קטעים מזויפים בעלי אופי חזק כמו דיפ־פייקים מביימים. המגבלות? סרטונים קצרים, עד שמונה שניות – אבל מפתיעים באיכותם.

למה זה כל כך מדאיג?

  • הונאות רגשיות: כבר נרשמו דיווחים על תחבולות עם דיפ־פייקים של סלבריטאים (כגון "Owen Wilson") שהטילו קורבנות רבות בפיתוי כלכלי .
  • פרופגנדה וזהויות מזויפות: סרטונים כמו וידאו פוליטי המזויף של וולודי מיר זלנסקי מציגים סיכון ממשי להפצת דיסאינפורמציה .
  • ירידה באמון הציבור: ככל שההפקה הפוטו-ריאליסטית משתפרת, כך קשה יותר להבחין בין תיעוד אמיתי לזיוף – מה שעלול לחבל באמון בתקשורת ובדמוקרטיה.

מה אפשר לעשות:

פתרוןפרטים
חינוך וערנותללמד משתמשים לחפש דגלים אדומים: תנועות לא טבעיות, חוסר עקביות בקול או בצליל
כלי זיהוי אוטומטייםפיתוח אנשי AI לשילוב מטא־נתונים, חתימות דיגיטליות ו-watermarks שקופים להסתרה
רגולציה מחמירההצעות לחקיקה על תוכן מזויף, סימון ברור של תוכן AI, בקרת יצירות והגבלות על שימושים זדוניים

הפניה אישית חשובה

הצד היפה בתמונה הוא שהכלי Veo 3 והסרטון של Travis Bible לא נועדו להרשים – אלא להזכיר שכל אחד יכול, בלי כוונה רעה, לטעות. כשהאחראים ל־AI רוצים שנראה צורך וביטחון, הם מצד אחד יכולים לשלב אבחנה טכנית, ומצד שני – זה תלוי בחברה שמשתמשת, שתלך לבוסס על ביקורת ולגלות ערנות אישית.

עוד דיפ־פייקים ממשתמשים – לאנשים שמוטעים – כבר הפכו לבסיס למינויי זיוף, פניות מזויפות, קמפיינים של שליטה רגשית… העתיד לא נראה ברור, אבל יש לנו עדכון: עכשיו זה הזמן לפתח ביקורת, תשומת לב וחינוך שיכינו את כולנו למה שיבוא אחר כך.

שתפו את הכתבה הזאת
בעלים
מייסד ובעלים של מגזין GeekIt.

מצאתם בעיה בכתבה? פנו אלינו במייל: [email protected]

אין תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *